Friday 17 July 2020

BBM3410Satu2020: KALENDAR 2021



Hari ni nak cerita tentang tugasan yang menggunakan photoshop. En akmal banyak menerangkan tentang langkah-langkah membuat photoshop kalendar 2021 yang baik. Walaupun pada awalnya susah...tetapi lama kelamaan menjadi senang. Photoshop antara kaedah yang menarik digunakan dan sangat cepat bagi sesiapa yang laptopnya tidak membuat hal. Alangkah bahagianya saya apabila ada pc yang tersendiri. Nasib laptop ayah saya tidak buat hal. Gambar sebenarnya boleh crop tapi asal ikut kreativiti masing-masing ok je. Berserta dengan caption quote. Teks juga sangat memain peranan penting..bermain dengan colour sahaja juga mampu membangkitkan emosi manusia. Sejujurnya sangat menarik untuk dipelajari dengan lebih mendalam. Tapi ini yang asas sahaja. Supaya yang basic ni kita boleh da apply macam biasa n skill ni boleh buat kat kerja luar nanti. InshaAllah. Berikut saya paparkan kalendar 2021 mulai Januari sehingga Disember. Terima kasih atas bantuan dan tunjuk ajar En Akmal dalam saya memahami ajarannya dan saya gunakan ilmu ini untuk seterusnya.



















No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: KALENDAR 2021

Hari ni nak cerita tentang tugasan yang menggunakan photoshop. En akmal banyak menerangkan tentang langkah-langkah membuat photoshop ka...